Priority a požadavky SP ČR v oblasti dopravy nalezenete zde.

 

Stanovisko ke Koncepci městské a aktivní mobility 2021-2030

Svaz upozorňuje, že restriktivní přístup koncepce je potřebné nahradit podpůrným opatřením / protiopatřením. Automobilová doprava je v dokumentu považována víceméně za jednu kategorii IAD se všemi souvisejícími negativy, tedy prakticky bez reflexe nastupující elektromobility, která negativní externality částečně řeší. Zároveň je nutné více zohlednit problematiku železnice.

Siemens oslavil 130 let působnosti na českém trhu

Před 130 lety, v roce 1890, zřídila společnost Siemens v českých zemích svou první pobočku. Již od počátku svého působení je Siemens nositelem a zárukou nejmodernějších technologií, od elektrifikace na začátku 20. století po dnešní nejpokročilejší digitální technologie. Již 130 let mají inovace Siemens podíl na fungování českého průmyslu, energetiky a infrastruktury.

Stanovisko ke Strategii BESIP 2021-2030

SP ČR upozorňuje, že v oblasti bezpečnosti dopravy je nutné se zaměřit také na další faktory jako ekologičnost, doba jízdy a její předvídatelnost, možnosti odpočinku či kvalitu infrastruktury.

Vstup SP ČR do veřejné konzultace k vývoji nových emisních tříd automobilů (post-Euro 6/VI)

Z pohledu Svazu jsou současné emisní třídy Euro 6/VI dostatečně přísné a jejich další zpřísňování by bylo kontraproduktivní. Zároveň nesmí dojít k dalším protichůdným regulacím (třídy EURO a legislativní normy pro CO2). Nutné je ale řešit větší podporu nízkouhlíkové dopravy a také řešit obcházení současné regulace např. pomocí manipulace řidičů s filtry pevných částic apod.

Připomínky Svazu k Východiskům Národního plánu obnovy

Cílem musí být primárně zajištění obnovy a odolnosti hospodářství vůči budoucím krizím a k tomu by prostředky měly být primárně využity. Požadujeme navýšení finančních prostředků určených pro průmysl a podnikatelský sektor, který bude čelit všem výzvám a regulacím. Důležitá pro posouzení výše alokací pro jednotlivé oblasti je také matice všech dostupných a připravovaných nástrojů podpory, nejen Národního plánu obnovy. Nedostatečná je alokace například na přímou digitální transformaci firem. Zároveň je nutné udržet alokaci u komponenty výzkumu a vývoje v podnicích a zavádění inovací do podnikové praxe.

Stanovisko k novele zákona o civilním letectví

Novela zákona má za cíl implementovat novou evropskou legislativu. Jde například o aplikaci požadavek na změnu ověřování spolehlivosti a zajištění schopnosti reagovat na změnu statusu dané prověřované osoby v průběhu času, což nelze než uvítat. Bohužel vybraná národní forma implementace pouze zvyšuje administrativní zátěž a neuvažuje o jiných způsobech provedení.

Stanovisko k Dopravní politice ČR pro období 2021 - 2027

Svaz požaduje stabilizaci financování dopravní infrastruktury a větší podporu rozvoje alternativních paliv a související infrastruktury na silnici a i železnici, zavádění zabezpečovacího systému ETCS, řešení problematiky vodní dopravy, nutnost investic do obnovy vozového parku či zohlednění nových trendů v silniční dopravě (MaaS, autonomní řízení).