Veřejnost vnímá tuzemský průmysl hlavně jako tradici

Vyplývá to z průzkumu, který v březnu pro organizátory soutěže MANAŽER ROKU uspořádala společnost Ipsos.

 DSC 00321

Více než polovina občanů ČR (51 %) se domnívá, že předností tuzemského průmyslu je jeho tradice a síla značek a také kvalita jeho výrobků (45 %). Další téměř třetina vidí pozitivum v pracovnících s adekvátní kvalifikací. Naproti tomu manažeři poukazují na flexibilitu a adaptabilitu průmyslu (57%) a na jeho cenovou konkurenceschopnost.

V české společnosti nadále převládá při hodnocení tuzemského průmyslu hledisko tradice. Více než polovina občanů (51 %) se totiž domnívá, že předností průmyslu je právě jeho vazba na historii a síla značek. Poměrně velká skupina respondentů (45 %) spojuje průmysl s kvalitními výrobky. Téměř třetina respondentů vidí jeho přednost v pracovnících s adekvátní kvalifikací.

Pozitivní je zjištění, že čtvrtina občanů vidí hodnotu průmyslu v jeho modernosti a inovativnosti. Další zhruba stejný podíl občanů poukazuje na jeho cenovou konkurenceschopnost; pětina oslovených pak jako plus zmiňuje zapojení našich firem do mezinárodní spolupráce.

Bližší informace o výsledcích průzkumu najdete v tiskové zprávě jeho tvůrců a jejich související prezentaci. Další tisková zpráva informuje o názorech letošních finalistů soutěže MANAŽER ROKU na to, co ovlivňuje konkurenceschopnost firem.

 

kategorie Ankety
zpět