Exportéři míří se SP ČR do Indie, Austrálie a Japonska

Necelá desítka zástupců českých firem a institucí se vydává se Svazem průmyslu a dopravy ČR na důležitou obchodní misi do Indo-Pacifiku. Do Indie, Austrálie a Japonska exportéři pod vedením viceprezidentky SP ČR Kateřiny Kupkové doprovodí ministra zahraničních věcí Jana Lipavského na jeho oficiální návštěvě. Cílem desetidenní cesty je rozvinout obchodní kontakty v oblasti kyberbezpečnosti, digitalizace, ICT nebo inovativních digitálních řešení.

Podnikatelská mise SP ČR doprovázející ministra zahraničí Jana Lipavského míří do oblasti, která pro české firmy nabízí velké příležitosti. Indie, Austrálie i Japonsko patří mezi TOP 20 největších ekonomik světa. Indie je navíc od loňska oficiálně nejlidnatějším státem planety a má tak z obchodního hlediska pro firmy obrovský potenciál. „Zároveň mise do této oblasti přichází v ideální čas. Jak nám ukázala nedávná čísla Českého statistického úřadu, tak českému exportu se nebývale daří. Jeho drtivá většina ovšem míří do Evropy, je proto potřeba nasměrovat český vývoz i na jiné trhy. Právě rostoucí oblast Indo-Pacifiku je pro tuto příležitost ideální,“ vysvětluje Kateřina Kupková, viceprezidentka Svazu průmyslu a dopravy ČR, která podnikatelskou delegaci vede.

„Indo-Pacifik je pro nás klíčovou součástí naší sebevědomé zahraniční politiky. Strategický, politický, bezpečnostní i ekonomický význam tohoto regionu dlouhodobě roste. V současném geopoliticky rozbouřeném světě platí, že bezpečnost Indo-Pacifiku je neoddělitelně svázána s bezpečností v Evropě,“ říká ministr zahraničních věcí Jan Lipavský.

Součástí podnikatelské delegace SP ČR budou především firmy z oblasti ICT, digitalizace, ale také třeba Univerzita Karlova nebo podniky či instituce specializující se na robotiku či fotovoltaiku. „Od mise si slibujeme možnost rozšíření kontaktů na dodavatele v Asii, kde se momentálně koncentruje vývoj moderních technologií pro robotizaci a automatizaci v logistice, které se naše skupina KVADOS Group v posledních letech nejvíce věnuje. Rádi bychom se setkali s firmami, které působí ve stejném oboru, abychom s nimi konzultovali i aktuální trendy a komparovali je s vývojem ve střední Evropě. Účast v rámci mise ministra zahraničí dává kontaktům s našimi zahraniční partnery vyšší prestiž. Těšíme se na setkání s dosavadními partnery, se kterými jsme již v kontaktu a věříme, že je dále rozšíříme,“ říká Miroslav Hampel, generální ředitel společnosti KVADOS.

Rozšířit si obzory a také svou síť zahraničních partnerů by chtěla i marketingová agentura Marsmars. „Očekáváme, že nám mise poskytne větší přehled o nejnovějších trendech a technologiích v marketingu, které následně využijeme ke zvýšení efektivity a inovací pro naše klienty. Například konkrétní indické a australské firmy jsou žádanými dodavateli. V tématech digitálních inovací a produktivity na úrovni malých firem jsme velmi aktivní, těžíme z trendů a nasloucháme startupovým myšlenkám. Chceme se podělit o naše know-how, budovat nové vztahy a porozumět tomu, jak firmy pracují s příležitostmi i hrozbami vzniklé AI boomem,“ říká Jiří Nekovář z marketingové agentury Marsmars.

Představitelé necelé desítky českých firem, institucí či univerzit během mise postupně navštíví Dillí, Canberru, Sydney, Tokio a Ósaku. Hned ve čtyřech městech - Dillí, Canbeře, Sydney i Tokiu - se můžou těšit na byznys fóra a B2B jednání za účasti místních firem a podniků a další obchodní program. V Ósace se pak exportéři mimo jiné dozví aktuální informace o přípravách světové výstavy EXPO 2025, která se zde uskuteční v příštím roce, a také o možnostech, jak se přímo zapojit do chystané české expozice a jejího programu.

kategorie Tiskové zprávy
zpět