Silniční dopravce znepokojil francouzský zákon

DSC 01401

Praktický seminář organizovaný Svazem průmyslu a dopravy ČR, Francouzsko - českou obchodní komorou a zástupci ČESMAD Bohemia dne 26. července vyústil v jednoznačné závěry. Čeští silniční dopravci fungují nyní ve velké právní nejistotě způsobené nedostatkem informací o předpisech vydaných k provedení francouzského zákona Loi Macron pro oblast silniční a lodní dopravy. Na základě prvních odhadů budou náklady spojené s aplikací nových předpisů vysoké a pro mnohé, zejména malé, dopravce likvidující.

S praktickou prezentací o reálných dopadech na silniční dopravce, ale i na jejich klienty, vystoupil Ing. Jan Medveď, zástupce generálního tajemníka a vedoucí odboru legislativy a mezinárodních vztahů ČESMAD Bohemia.

Cílem semináře bylo seznámit účastníky s novými povinnostmi (zejména požadavek na přiznání mzdy řidičům za dobu na území Francie alespoň ve výši francouzské minimální mzdy, a dále mnoho administrativních požadavků jako např. vyplnění podrobného osvědčení o vyslání před fyzickým příjezdem vozidla do Francie, uchovávání osvědčení o vyslání a kopií pracovněprávních dokumentů ve vozidle nebo ustanovení kontaktní osoby fyzicky přítomné ve Francii pro případ kontroly ze strany francouzských kontrolních orgánů), ale také upozornit na úskalí a nejasnosti, pokud jde o aplikaci francouzského zákona, zejména ve vztahu k mezinárodní přepravě do Francie. Na seminář zřejmě navážou další akce, ve spolupráci s velvyslanectvím Francie v Praze na podzim tohoto roku.

Francouzská vláda zdůvodňuje Loi Macron snahou o dosažení dodržování směrnice 96/71/ES o vysílání pracovníků a naplnění požadavků směrnice 2014/67/EU (tzv. směrnice o prosazování). Na základě podnětů Evropská komise již v této souvislosti 16. června t.r. zahájila proti Francii řízení o možném porušení práva EU. SP ČR bude i nadále aktivně sledovat a zasahovat do dalšího vývoje i na úrovni Bruselu jak v této věci a obdobném řízení ve vztahu k německému zákonu o minimální mzdě (MiLoG), tak zejména ve vztahu k pokračujícímu projednávání revize směrnice o vysílání pracovníků poté, co EK odmítla důvody uvedené ve žlutých kartách 11 národních parlamentů.

Jiří Janda
/
kategorie Tiskové zprávy
zpět