Stanovisko k novele zákona o vnitrozemské plavbě (2021)
Změny zaváděné novelou zákona
MD navrhuje novelu zákona o vnitrozemské plavbě kvůli potřebě transpozice směrnice (EU) 2017/2397 ze dne 12. prosince 2017 o uznávání odborných kvalifikací ve vnitrozemské plavbě a směrnice Komise v přenesené pravomoci (EU) 2020/12.
Návrh zákona upravuje zejména
- harmonizované a vnitrostátní požadavky na minimální věk a odbornou i zdravotní způsobilost osob k vedení a obsluze plavidel a k výkonu dalších odborných činností ve vnitrozemské plavbě,
- vymezení dokladů, kterými bude možné doložit oprávnění k vedení či obsluze plavidel a k výkonu uvedených odborných činností, včetně platnosti dokladů vydávaných plavebním úřadem,
- postup plavebního úřadu při udělování příslušných oprávnění a vydávání dokladů tato oprávnění prokazujících,
- postup pro případ pozbytí zdravotní způsobilosti, znalostí nebo dovedností potřebných k vedení či obsluze plavidel nebo k výkonu uvedených odborných činností,
- rejstřík členů posádek plavidel a odborníků na plavidlech a
- přechodnou úpravu zajišťující postupný přechod na podmínky stanovené novou právní úpravou.
Připomínky SP ČR
Svaz průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) spolu se Svazem dopravy ČR (SD ČR) dlouhodobě upozorňuje na některé problémy vodní dopravy a potřebu jejich řešení. Připomínky SP ČR směřují k cenotvorbě za užívání přístavu, technickým prohlídkám plavidel, technickým pravidlům těchto prohlídek apod.
Stanovisko naleznete zde.
-
kategorie Stanoviska SP ČR