Stanovisko k novele vyhlášky o provozní a technické propojenosti evropského železničního systému

SP ČR žádá o využití možnosti vyjmout z působnosti TSI, resp. národní vyhlášky, dráhy v soukromém vlastnictví.

Novela vyhlášky o provozní a technické propojenosti evropského železničního systému

Návrhem novely vyhlášky dochází v souladu se zmocněními obsaženými v zákoně o dráhách k úpravě stávajících ustanovení konkretizujících členění a součásti drah a drážních vozidel, na něž se vztahují požadavky na jejich technickou a provozní propojenost v EU, a základní požadavky na prvky interoperability, subsystémy, dráhu celostátní, dráhy regionální a drážní vozidla na nich provozovaná.

Nově bude vyhláška obsahovat úpravu postupu oznámeného subjektu nebo určeného subjektu při ES ověření a obsah technické dokumentace přikládané k ES prohlášení o ověření, implementující vybrané body přílohy IV směrnice o interoperabilitě.

Dále se vypouští ustanovení upravující způsob vedení registrů součástí subsystémů drah a drážních vozidel a údaje v nich stanovené, neboť specifika registru infrastruktury a registru drážních vozidel jsou nově upravena na unijní úrovni, což je zohledněno ve schváleném návrhu novely zákona o dráhách, čímž se stávající právní úprava obsažená ve vyhlášce stala nadbytečnou.

Stanovisko Svazu průmyslu a dopravy ČR

SP ČR žádá o využití možnosti vyjmout z působnosti TSI, resp. národní vyhlášky, dráhy v soukromém vlastnictví. Zároveň upozorňuje na jiné pojetí rozdělení vozidel oproti směrnici.

Celé stanovisko naleznete zde.

Jan Šebesta
/
kategorie Stanoviska SP ČR
zpět