Vodíková strategie České republiky

Vodíkové technologie jsou považovány za jeden z důležitých nástrojů, jak dosáhnout cílů Pařížské dohody a Zelené dohody pro Evropu. To bylo také deklarováno ve sdělení Komise „Vodíková strategie pro klimaticky neutrální Evropu.“

Stanovisko k programovému dokumentu OP TAK 2021-2027

SP ČR dlouhodobě OP TAK podporuje jako významný prvek v podpoře konkurenceschopnosti českého průmyslu a hospodářství v následujících letech. Považujeme však za nutné materiál ještě vyjasnit či doplnit, aby se neopomněly některé důležité segmenty při jeho implementaci.

Tušimická velkokapacitní baterie v testování obstála

Společnosti ČEZ a ČEPS vyzkoušely v rámci projektu BAART zapojení velkokapacitního bateriového systému pro poskytování služeb výkonové rovnováhy, konkrétně automatické regulace frekvence. Během ročního testu prokázala baterie umístěná v areálu Elektrárny Tušimice spolehlivost a schopnost rychlé reakce na odchylky frekvence.

Stanovisko k vyhodnocení Státní energetické koncepce ČR

SP ČR považuje vyhodnocení SEK za objektivní. SEK by se však měla s ohledem na očekávané výrazně zvýšené závazky ČR v oblasti snižování emisí CO2 a navyšování podílu OZE aktualizovat. V rámci aktualizace SEK je také nutné klást větší důraz na naplňování cílů, zejména v oblasti bezpečnosti dodávek energie.

Stanovisko ke Strategii EK pro chytrou a udržitelnou mobilitu

Podle SP ČR by se Strategie EK měla zabývat přípravou přechodu na udržitelnou a chytrou mobilitu v dopravě a průmyslu, včetně finančních, socioekonomických a technologických limitů. Je velmi důležité, aby s dopravou spojený evropský průmysl včetně českého, který má silný exportní charakter, včas a kreativně vstupoval do těchto inovací a nezaostával za rozvojem nových technologií v Asii a Americe. 

Spektrum 4Q/2020

Téma: Klimatická neutralita, Online Sněm Svazu průmyslu, Cesta z koronakrize

Stanovisko k Dopravní politice ČR pro období 2021 - 2027

Svaz požaduje stabilizaci financování dopravní infrastruktury a větší podporu rozvoje alternativních paliv a související infrastruktury na silnici a i železnici, zavádění zabezpečovacího systému ETCS, řešení problematiky vodní dopravy, nutnost investic do obnovy vozového parku či zohlednění nových trendů v silniční dopravě (MaaS, autonomní řízení).