EUC: Zdravotní problém na dovolené? 42 % Čechů by jej s lékařem řešilo na dálku

Spálená kůže, zánět močových cest, vyrážka nebo průjem – zdravotní potíže se nám nevyhýbají ani na dovolené. Tu trávíme většinou daleko nejen od domova, ale i od svého lékaře, za nímž bychom běžně zašli do ordinace. Shánět doktory na neznámém místě nebo v cizině může být obtížné a stresující. A tak nám i drobný zdravotní problém dokáže mnohdy pěkně zkomplikovat život. Existuje ale řešení – telemedicína.

Snadný přístup k plnohodnotné a kvalifikované lékařské péči odkudkoli a kdykoli dnes umožňují konzultace s lékařem na dálku. Zájem o distanční lékařskou péči mezi Čechy je, i podle analýzy agentury Ipsos, vysoký. Možnosti konzultovat své zdravotní problémy s lékařem na dálku, například z dovolené, by podle ní využilo až 42 % oslovených. Největší zájem přitom projevili mladí lidé ve věku od 25 do 34 let. V ČR takovou službu pod názvem Lékař online 24/7 už přes rok poskytuje zdravotnická skupina EUC.

O zdraví postaráno i na dovolené
Plánujeme-li dovolenou, měli bychom myslet i na své zdraví. Na místě, které dobře neznáme, bývá totiž často složité najít lékaře, který by nás vyšetřil, nebo nám alespoň poradil vhodný léčebný postup. V cizině může být navíc problémem i jazyková bariéra – popsat lékaři své zdravotní potíže v jiném než mateřském jazyce, je pro spoustu lidí obtížné. Čas vyhrazený na oddych se tak může změnit ve zbytečný stres, ačkoli zdravotní problém nemusí být nijak závažný a vyžaduje pouze odbornou radu k domácí léčbě. V takových situacích umí spoustu nervů ušetřit právě telemedicína. Lékař na dálku je totiž dostupný odkudkoliv, i pokud jste zrovna daleko za hranicemi. Jeho výhodou je také to, že s ním můžete i z ciziny komunikovat v češtině. „Tato alternativa přímé lékařské péče umožňuje spojit se na dálku s kvalifikovaným lékařem online a zkonzultovat svůj zdravotní problém prostřednictvím videohovoru nebo chatu. Velkou výhodou, a na dovolených obzvláště, je i časová dostupnost – služba Lékař online 24/7 je pacientům k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu,“ říká Daniel Soukup, manažer telemedicínských služeb zdravotnické skupiny EUC.

Technologie mění lékařskou praxi
Telemedicína není ve světě žádnou novinkou. Například ve skandinávských zemích jde o etablovanou a hojně využívanou alternativu lékařské péče. Pacientům ušetří nejen spoustu času nutného k přesunu do ambulance nebo stráveného v čekárně, ale také cestovní náklady v případě, že osobní návštěva v ordinaci není nezbytná. Distančně lze totiž s lékaři na přímo vyřešit až 60 % nejrůznějších typů obtíží – od bolestí hlavy přes alergie až po kožní problémy. „Mezi problémy, se kterými si distanční medicína umí poradit, patří i celá řada zdravotních neduhů, které zažíváme na dovolených. Nejčastěji jsou to právě problémy se zažíváním, cestovatelské průjmy, nachlazení a alergické reakce, typicky na slunce či po bodnutí hmyzem,“ vyjmenovává MUDr. Petra Bomberová Kánská, vedoucí lékařka služby Lékař online 24/7. Doba letních rekreací bývá často spjata i s vyšším počtem úrazů. Některé, jako jsou odřeniny, drobné řezné rány či menší popáleniny, lze taktéž vyřešit na dálku.

Jak telemedicína funguje?
K využití služby Lékař online 24/7 stačí pouze počítač či chytrý telefon a internetové připojení. Pacient se zaregistruje online a předem vyplní inteligentní dotazník, kde uvede údaje o svém zdravotním stavu. Lékař jej poté do 30 minut kontaktuje, na dálku s ním zkonzultuje jeho zdravotní stav a doporučí další postup. Může vystavit i recept na lék. Vyšetření je naprosto diskrétní a zdravotní dokumentace i osobní údaje jsou maximálně zabezpečeny, není tedy důvod obávat se úniku citlivých údajů.

Lékař online 24/7:
Je služba distanční medicínské péče, kterou nabízí EUC. Pacient může své zdravotní problémy řešit s lékařem okamžitě, prostřednictvím chatu nebo videohovoru přes mobil či počítač, odkudkoli, kde je připojení k internetu. Služba je dostupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Pacient předem online vyplní inteligentní dotazník s anamnézou. Lékař poté reaguje do 30 minut, vyšetření trvá obvykle 6-10 minut a je naprosto diskrétní a bezpečné. Lékař s pacientem distančně vyřeší až 60 % obtíží ihned, v ostatních případech doporučí vhodný postup. Pokud lékař nedokáže vyřešit problém online, může doporučit i osobní návštěvu, objednat pacienta k dalším vyšetřením, vystavit e-recept nebo žádanku na vyšetření covid-19. Více na www. euc.cz/lekar-online/ 

Skupina EUC:
Zdravotnická skupina EUC tvoří největší síť ambulantních klinik v ČR. Je největším poskytovatelem ambulantní péče, prémiové péče, mamoscreeningu a lékařské péče pro zaměstnavatele. Od roku 2011 do roku 2020 investovala 974 milionů korun především do modernizace přístrojů, vzdělávání zaměstnanců a elektronizace systémů a služeb. Ve 25 zdravotnických zařízeních napříč ČR, 11 mamocentrech, 23 lékárnách a 11 laboratořích zaměstnává 2 230 zdravotníků, kteří poskytnou péči téměř 1,3 milionu pacientů ročně. Na podzim 2017 vydala jako první v sektoru zdravotnictví v ČR emisi dluhopisů, v celkovém objemu 1,4 miliardy korun. Vice na www.euc.cz


Kontakty pro média:
Tisková mluvčí
EUC
Eva Pánová (Hokrová)
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

kategorie Z členské základny
zpět