Německá minimální mzda čistý tranzit odklad

Německou minimální mzdu by od 1. ledna 2015 měli vyplácet svým zaměstnancům i české firmy, které je vyšlou na výkon práce do Německa. Platí to i v případě, že budou v Německu vykonávat jen část své práce. Proti tomuto opatření, provázeném zmatky a nejasnostmi, se důrazně postavil Svaz průmyslu a dopravy ČR a další čeští zástupci zaměstnavatelů a podnikatelů, evropské zaměstnavatelské svazy a některé vlády. Tento tlak přinesl první lepší zprávu.

Podle německé ministryně práce Andrey Nahles se německá minimální mzda 8,5 EURO za hodinu nebude vztahovat na polské dopravní společnosti, a to do doby vyjasnění skutečnosti, zda spolkové opatření není v rozporu s pravidly Evropské unie. Ministryně to uvedla po jednání s jejím polským kolegou Kosiniak-Kamyszem. Pro české firmy jde o signál, že německá strana si teprve sama ujasňuje, zda její krok není v rozporu s evropskými regulemi.

Podle prohlášení německé ministryně začal Evropská komise od 21. ledna tzv.pilotní řízení, zda uplatnění minimální mzdy na čistě tranzitní jízdy přes Německo je v souladu s právem EU. Podle ní však tato právní úprava SRN je v souladu s německým právem.

Ministryně dále uvedla: Na základě toho a s ohledem na své sousedy se spolková vláda rozhodla, že na dobu do objasnění evropsko-právních otázek ohledně uplatnění minimální mzdy na oblast dopravy platí s okamžitou platností omezeně na oblast čistého tranzitu následující dočasné řešení:

  •          Kontroly státními orgány ohledně ověření zákona o minimální mzdě se — omezeně na oblast čistého tranzitu pozastaví.
  •          V této souvislosti nebudou zahájena správni řízení ohledně porušení zákona o minimální mzdě.
  •          Pokud by takové řizení bylo eventuálně již zahájeno, bude zastaveno.
    •    Dokud budou zkoumány evropsko-právní otázky o uplatnění zákona o minimální mzdě na oblast dopravy, není třeba odevzdávat resp. vyhotovovat hlášení nebo plány nasazení pro čistý tranzit, ani zaznamy vyplývající ze zákona o minimalní mzdě nebo příslušných nařízení.

Toto pozastavení neplatí pro takzvanou kabotážní přepravu (podnik se sídlem v cizině provozuje přepravu, která začíná i končí v Německu), ani pro přeshraniční silnični dopravu s nakládkou nebo vykládkou v Německu.

 

 

 

 

 

 

Mostýn Milan
/
kategorie Tiskové zprávy
zpět