Opravy silnic proběhnou i v Jihomoravském kraji

Kraj doporučuje pro Železniční uzel Brno variantu „ŘEKA“

Rada Jihomoravského kraje přednesla krajskému zastupitelstvu jako doporučující návrh řešení Železničního uzlu Brno (ŽUB) variantu A – tedy „Řeka“. Rada se obává, aby nebyl zablokován další rozvoj ŽUB v případě, že by nezávisle na Jihomoravském kraji byla finálně vybrána varianta „Pod Petrovem“, doporučuje se krajskému zastupitelstvu jako neakceptovatelné označit pouze stávající polohy nádraží.

ŽUB je součástí sítě core network TEN-T, kterou by měly státy dokončit do konce r. 2030 a zároveň pro nástroj CEF je ŽUB uveden jako předdefinovaný projekt. Finální zprávu vypracuje Správa železniční dopravní cesty pro vládu, která by měla o definitivní poloze nového nádraží rozhodnout v průběhu letošního roku.

 

Program oprav a rekonstrukcí silnic pro tento rok

Jihomoravský kraj díky dotacím získal dostatečné finanční prostředky na opravy silnic II. a III. tříd. Jen na letošek naplánoval stavební akce za víc než 1,5 miliardy korun. V tomto roce by se mělo také dokončit dalších 20 oprav započatých již v předchozích letech. Kraj pokračuje také v intenzivní projektové přípravě dalších staveb, na kterou má letos v rozpočtu přichystáno 45 milionů korun.
 
 
Jednou z plánovaných akcí je i znovuotevření silnice III. třídy z Dolních Věstonic do Pavlova, která je kvůli častým sesuvům půdy uzavřena. V minulosti byly žádosti o znovuotevření silnice vždy zamítnuty u Ministerstva životního prostředí.
 
„To, že je silnice dlouhodobě neprůjezdná, nejen komplikuje dopravu v regionu, ale ztěžuje to také přístup k turisticky velmi atraktivním lokalitám, jako je například Archeopark Pavlov,“ zdůvodnil zapojení kraje do snahy o co nejrychlejší zprovoznění silnice náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.


Více na: https://www.kr-jihomoravsky.cz
Pavel Slezar
/
kategorie Svaz v regionech
zpět