ORLEN pokračuje v rebrandingu svých čerpacích stanic v Česku

Mezinárodní skupina ORLEN vstoupila do závěrečné fáze procesu přejmenování své sítě čerpacích stanic v Česku. Ta od roku 2019 nese označení ORLEN Benzina a je se 436 stanicemi největším prodejcem pohonných hmot na zdejším trhu.

V současnosti je logo ORLEN dominantní na zhruba padesátce z nich. „Do konce roku ponese logo orla zhruba 370 čerpacích stanic. Přejmenování celé sítě bychom měli dokončit na přelomu let 2024 a 2025,“ přiblížil Zbigniew Leszczyński, člen představenstva skupiny ORLEN Unipetrol zodpovědný za maloobchodní aktivity, a dodal: „Rebranding na českém trhu je součástí mezinárodní unifikace sítě ORLEN, do které patří více než tři tisíce našich čerpacích stanic v šesti evropských zemích.“
V Polsku, Česku, Německu, Maďarsku, Litvě a na Slovensku. Ve všech těchto zemích provozuje mezinárodní skupina ORLEN své čerpací stanice. V souladu se svou strategií realizuje na všech těchto trzích postupnou unifikaci své značky. V Česku unifikace začala v roce 2019, kdy se na českém trhu začaly objevovat první čerpací stanice, na kterých zaujímá dominantní pozici značka ORLEN. Během léta a v druhé polovině roku tento doposud postupný proces v Česku výrazně zrychlí.

orlen benzinka cerpaci stanice

"Budování multienergetického koncernu nám umožňuje dynamicky expandovat na mezinárodní úrovni a stát se lídrem energetické transformace v celém regionu. Další investice můžeme realizovat díky efektivnímu využití synergií v rámci jedné společnosti, která vznikla po fúzi se skupinami LOTOS a PGNiG. Již nyní máme největší síť čerpacích stanic ve střední Evropě – po dokončení nákupu čerpacích stanic v Rakousku bude až 44 % našeho maloobchodního segmentu tvořeno čerpacími stanicemi, které jsou lokalizovány mimo Polsko. Důsledně sjednocujeme naši značku na mezinárodních trzích tak, aby byl ORLEN spojován s širokou nabídkou služeb nejvyšší kvality. To nám umožňuje nejen získat marketingové a provozní synergie, ale také nás to připravuje na případnou expanzi do nových oblastí. Česká republika, kde jsme také lídrem v oblasti rozvoje alternativních paliv, je dokonalým příkladem toho, jak chceme značku ORLEN profilovat,“ říká Daniel Obajtek, generální ředitel a předseda představenstva společnosti ORLEN S.A.

„Vnímáme rozdílné pozice značky ORLEN na jednotlivých trzích. Například na Slovensku a v Maďarsku, kde naše působení není tak dlouhé, dávalo z obchodního i marketingového hlediska smysl celou síť přejmenovat rychle. V Česku jsme ale vzhledem k historii a velikosti zdejší sítě šli postupnými kroky. Nyní již nazrála doba k akceleraci a dokončení celého procesu. Český trh je na tuto změnu připraven a značka ORLEN je české veřejnosti již dostatečně známá a zákazníky akceptovaná,“ konstatoval Zbigniew Leszczyński.
Ve druhé polovině letošního roku chce ORLEN přejmenovat zhruba tři stovky stanic. Na konci roku by tak měl provozovat ve své síti čítající 436 čerpacích stanic již 370 stanic po značkou ORLEN. S postupujícím rebrandingem také dojde ke změně marketingové komunikace. „Od nového roku, kdy v naší síti bude s logem ORLEN bezmála 90 % stanic, se zaměříme na komunikační podporu pouze této značky,“ zmínil Zbigniew Leszczyński.

kategorie Z členské základny
zpět