Podnikatelská mise do USA

Místo konání: USA
Termín: 19. říjen 2025 - 25. říjen 2025
Registrace do: 3. září 2025 - 18:00

Svaz průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) si Vás dovoluje pozvat k účasti v podnikatelské misi do Spojených států amerických, která se uskuteční v termínu 19. – 25. října 2025. Mise je organizovaná SP ČR z pověření Senátu Parlamentu České Republiky a představuje jedinečnou šanci pro české firmy prohloubit své obchodní vazby a expandovat na americký trh.

Na organizaci programu se podílí Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Velvyslanectví ČR ve Washingtonu D.C. a Generální konzulát v Chicagu, ve spolupráci s místními partnery.

Mise se koná při příležitosti pracovní návštěvy předsedy Senátu Parlamentu ČR Miloše Vystrčila do USA. Vedoucí podnikatelské delegace bude viceprezidentka SP ČR Milena Jabůrková. Mise je určena především pro firmy se zájmem o expanzi na americký trh v následujících oblastech: pokročilá výroba (advanced manufacturing), inovativní technologie a související obory.

V rámci mise navštíví delegace strategická centra amerického průmyslu: Indianapolis (stát Indiana), Nashville (stát Tennessee) a Washington D.C. (s přilehlými státy Maryland a Virginia). Na programu budou workshopy a semináře o místním podnikatelském prostředí, networkingové akce, návštěvy firem a institucí. Součástí je setkání podnikatelské delegace s předsedou Senátu, velvyslancem a dalšími zástupci ČR v USA.

 

Předběžný harmonogram mise:
 

  • Neděle 19.10. – odlet z Prahy, přílet do Indianapolis

  • Pondělí 20.10. – program v Indianě

  • Úterý 21.10. – ráno přelet do Tennessee

  • Úterý 21.10. - středa 22.10. – program v Tennessee

  • Středa 22.10. – večer přelet do Washingtonu D.C. 

  • Čtvrtek 23.10. - pátek 24.10. – program ve Washington D.C. a okolí 

  • Pátek 24.10. – odlet do Prahy

  • Sobota 25.10. – přílet do Prahy 

Další detaily programu budou průběžně doplňovány a sdíleny s účastníky mise.


Zálohová cena za účast v podnikatelské delegaci je 125.000,- Kč včetně DPH pro nečleny a 112.500,- Kč včetně DPH pro členy SP ČR. Obsah účastnického balíčku je rozepsán v přihlášce.
 

V případě zájmu o účast Vás prosíme o zaslání následujících podkladů: 

  1. Vyplněná a podepsaná závazná přihláška (odkaz naleznete na konci textu).

  2. Vyplněný elektronický formulář, který obsahuje informace nezbytné pro zařazení do katalogu podnikatelské mise, organizaci podnikatelských akcí i pro administrativní účely (odbavení na palubě vládní letky, ubytování v hotelu apod.).

  3. Sken datové stránky Vašeho pasu (platnost min. 6 měsíců po návratu do ČR) a sken stránky s platným americkým vízem ve stejném pase – pokud jím disponujete (informace viz níže).

  4. Vyplněný vzorový snímek v PowerPointu pro společnou prezentaci, která může být využita v rámci networkingových akcí. 

  5. Profilovou fotografii účastníka do katalogu firem (min. rozlišení 500 Kb, 600 x 800 px).

  6. Logo společnosti ve formátu vhodném pro tisk (ideálně v křivkách).

Všechny výše uvedené podklady zašlete prosím na email ijavorova@spcr.cz nejpozději do 3. září 2025 do 18:00.

 

Vzhledem k tomu, že cesta proběhne vládním speciálem, je nezbytné, aby všichni účastníci měli v pase platné americké vízum (nejčastěji typu B1/B2). Elektronická autorizace ESTA v tomto případě nestačí. Vízum vydává Velvyslanectví USA v Praze a jeho získání je spojeno s osobní návštěvou a případným pohovorem. Platnost víza je obvykle 5–10 let.

Pokud již máte platné vízum B1/B2, zašlete nám, prosím, jeho sken. Pokud vízum nemáte, po potvrzení Vaší účasti Vám zašleme podrobné instrukce k jeho vyřízení.

Upozorňujeme také, že vyplnění elektronického přihlašovacího formuláře je podmínkou pro účast. Údaje z formuláře slouží nejen k organizačním účelům, ale také jako podklad pro přípravu tištěného prezentačního katalogu mise, jehož cílem je představit zúčastněné firmy a jejich kontakty zahraničním partnerům.

Po obdržení Vaší závazné přihlášky a vyplnění elektronické registrace Vám zašleme další organizační pokyny a zálohovou fakturu k účastnickému poplatku. Následné podklady a informace budete dostávat průběžně e-mailem.

Podnikatelskou misi organizačně zajišťuje manažerka Sekce vnějších vztahů Ivana Javorová (ijavorova@spcr.cz). Pro bližší informace nás neváhejte kontaktovat také telefonicky na čísle 778 969 365.

S ohledem na omezenou kapacitu a nutnost vyřízení víz do USA prosíme o včasnou registraci. Pořadatelé si vyhrazují právo omezit účast v případě převisu zájmu, a to s ohledem na vhodnost oborového zaměření jednotlivých firem. Děkujeme za pochopení.

Těšíme se na Vaši účast a budoucí spolupráci.

 

Více informací o navštívených teritoriích a obchodních příležitostech naleznete pod odkazy níže:

Spojené státy americké