Stanovisko k novele vyhlášky, kterou se vydává stavební a technický řád drah (2022)

SP ČR podporuje zavedení základních požadavků pro stavbu vysokorychlostních drah (tzv. VRT), zároveň však žádá dopracování a upřesnění některých ustanovení, např. u zezávaznění ETCS.

Novela vyhlášky z dílny Ministerstva dopravy ČR

Obsahem navrhovaných úprav je především doplnění právní úpravy pro vysokorychlostní dráhy, aktualizace zastaralých ustanovení podle současného stavu užívaných technologií zejména pro stavbu tramvajových tratí a při provozování lanových drah, resp. odstranění legislativních překážek či nežádoucích omezení v této oblasti.

Hlavním principem je specifikovat využití stávající právní úpravy pro danou oblast, obsaženou v části druhé a třetí novelizované vyhlášky a doplnit technické požadavky pro stavby vysokorychlostních drah, tj. drah budovaných pro rychlost vyšší než 200 km/h. Právní úprava se doplňuje a mění tak, aby umožnila nová a efektivnější technická a provozní řešení, zejména u tramvajové a lanové dráhy. Ve vztahu k modernizaci a rekonstrukci stávajících tratí celostátní dráhy a drah regionálních návrh vyhlášky stanovuje požadavky stran přechodu na systém elektrické trakce AC 25 kV

Stanovisko SVazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR)

SP ČR podporuje zavedení základních požadavků pro stavbu vysokorychlostních drah (tzv. VRT), zároveň však žádá dopracování a upřesnění některých ustanovení, např. u zezávaznění ETCS.

Celé stanovisko naleznete zde.

Jan Šebesta
/
kategorie Stanoviska SP ČR
zpět