Stanovisko k návrhu zákona o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání
Navrhovaná právní úprava novelizuje regulaci reklamy na kojeneckou výživu a zdravotnické prostředky a zahrnuje rovněž změny vyvolané potřebou reakce na praxi v oblasti reklamy. Návrh se ale nedotýká reklamy léčivých přípravků, ačkoli v této oblasti se v současné době objevuje v praxi řada problematických bodů, které je žádoucí legislativně upravit v zájmu ochrany veřejného zdraví, podpory podnikání i právní jistoty.
Stanovisko SPČR
Cílem připomínek Svazu je posílit ochranu veřejného zdraví a zlepšit informovanost odborníků i široké veřejnosti o léčivých přípravcích. Předkládané připomínky zdůrazňují potřebu:
- Zajistit shodu informací v reklamě s údaji o přípravku, což zvyšuje právní jistotu a ochranu veřejného zdraví.
- Umožnit poskytování informací formou elektronických odkazů, což usnadňuje přístup k informacím a je ekologičtější.
- Vymezení pojmu nepřímé reklamy, aby informace o léčivých látkách a skupinách nebyly chápány jako reklama.
- Povolit šíření informací o správném používání léčiv, které nejsou považovány za reklamu, pokud jsou uveřejněny kompetentními orgány.
- Podporovat pacientské programy s cílem zvýšit informovanost pacientů a zlepšit dodržování léčby.
- Zpřístupnit informace zdravotnickým pracovníkům, kteří léčiva přímo podávají, aby mohli lépe informovat a vzdělávat se v oblasti používání léčiv.
Podrobnější informace naleznete zde.
-
kategorie Stanoviska SP ČR