Velký týden malých firem: druhý ročník celonárodní iniciativy

Velký týden malých firem 2025

Co je Velký týden malých firem a proč je dobré se do něj zapojit

Do prvního ročníku se zapojilo přes 600 firem, každá z nich připravila vlastní originální aktivitu – od dnů otevřených dveří, speciálních workshopů a ochutnávek až po představení nových produktů nebo služeb. Letošní ročník má ještě větší ambice: cílem je zapojit 1000 firem po celé republice.

Každá přihlášená firma se objeví na interaktivní mapě a získá vlastní online vizitku s informacemi o své činnosti. Iniciativa také aktivně sdílí jejich příběhy a zajišťuje jim pozitivní mediální pozornost.

Program týdne přinese desítky akcí, které podnikatelům nabídnou inspiraci, praktické know-how i nové kontakty.

  • V Libčicích nad Vltavou se uskuteční festival FEST DoToho! – den plný přednášek, workshopů, konzultací a networkingu.
  • V Praze proběhne odborný kulatý stůl SME Forum, který se zaměří na nová data o malém a středním podnikání v Česku a Evropě.
  • V regionech chystají firmy vlastní programy, díky nimž se mohou přímo představit zákazníkům i obchodním partnerům.
  • Partneři Velkého týdne malých firem uspořádají po celé republice akce, které propojí podnikatele, inspirují je a obohatí je o nové znalosti a dovednosti.

„Malí podnikatelé jsou skutečnými hrdiny každodenního života. Svou prací a nasazením dokážou překonávat překážky a přinášet nám produkty a služby, které mají osobní rozměr. Velký týden malých firem je příležitostí vyjádřit úctu těm, kteří svou pílí a odhodláním obohacují naše komunity.“ Jan Kanzelsberger ml., Kanzelsberger a.s., největší český knižní řetězec.

Proč je to důležité

Malé firmy tvoří základ podnikatelského prostředí v ČR a jsou důležitými partnery větších podniků. Velký týden malých firem je proto nejen oslavou jejich práce, ale i platformou pro setkávání a hledání nových příležitostí napříč byznysem.

"Data jasně ukazují, jak důležité jsou pro českou ekonomiku mikro a malé podniky: 19 z 20 firem patří mezi ty nejmenší, malé firmy vytvářejí 50 % všech pracovních míst a 40 % HDP. Je to jednoduchá matematika – jak se daří jim, tak se daří nám všem. Naším hlavním cílem ale je, aby se těmto podnikům dostalo skutečně efektivní podpory." Jana Lvová, General Manager, CZ a SK, Mastercard.

„Malé firmy mají zásadní význam pro naši ekonomiku, protože jsou zdrojem inovací, velmi často rozvíjejí regiony a zvyšují konkurenci na trhu. Velký týden malých firem je skvělou příležitostí ukázat, jakou hodnotu nám přinášejí. Podpora startupů a malých podnikatelů je důležitou investicí do budoucnosti této země.“ Alexandra Kala, zakladatelka a CEO Profimed.

Více informací najdete na www.velkytydenmalychfirem.cz