HSBC a SP ČR: Exportéři mají zájem o východní trhy

HSBC Bank  vyhlásil 4. ročník projektu na podporu exportu HSBC GRANT. Partnerem je Svaz průmyslu a dopravy ČR.  .

HSBC Bank plc – pobočka Praha,  zahájil v úterý 16. října již 4. ročník projektu na podporu exportu HSBC GRANT, který jedinečnou formou kombinuje financování českých exportérů soukromou sférou sposkytováním poradenství odbornými partnery a oborovými asociacemi. Dva vítězové soutěže získají cenu, každý v hodnotě 500 000 Kč, a zároveň nezbytné know-how v podobě právního a obchodního poradenství při řešení konkrétních exportních případů. Odbornou pomoc opět poskytnou partneři projektu – Česká exportní banka, Ernst&Young, EGAP, White&Case  a nově Svaz průmyslu a dopravy ČR. Soutěžící se mohou přihlašovat do 15. 2. 2013.

"Jak ukazuje výrobní index nákupních manažerů HSBC PMI pro Českou republiku, počet nových exportních zakázek klesá již od listopadu 2011. České firmy proto potřebují dlouhodobou podporu a pomoc, aby znovu obnovily svůj export a posunuly se i za hranici tradičních evropských trhů. Proto s radostí představujeme 4. ročník projektu HSBC GRANT na podporu exportu. Letos i za přispění nového partnera – Svazu průmyslu a dopravy ČR, který poskytne svou expertízu a pomoc českým exportérům,“ uvedl Mark Winterflood, generální ředitel HSBC Bank plc – pobočka Praha.

"Vítáme tento projekt jako příklad konkrétní podpory exportních aktivit tuzemských firem, zaměřujících se na vzdálenější trhy. Z našich šetření mezi členskými firmami vyplývají informace o jejich rostoucích snahách vstoupit na mimoevropské trhy, které jsou pro Svaz prioritou," uvedla ředitelka Sekce mezinárodních vztahů Svazu průmyslu a dopravy ČR Dagmar Kuchtová.

 

Exportéři získají potřebné know-how

Mezi říjnem 2012 a dubnem 2013 zároveň proběhne série čtyř odborných seminářů pro širokou obec tuzemských exportérů, na kterých díky HSBC a jejím partnerům získají potřebné znalosti ke svému dalšímu rozvoji – tématy budou např. praktické a právní otázky při vstupu do Ruska, oblast ochrany duševního vlastnictví při exportu, vývoz investičních celků do Turecka a z něj plynoucí příležitosti pro české exportéry.

 

Roste zájem o východní trhy

Letošní rok potvrdil trend zvyšujícího se zájmu tuzemských exportérů o tradiční trhy ve východní Evropě – největší zájem je nadále o Ruskou federaci (informace z tohoto trhu poptává 31 % firem). Ve srovnání s loňskem se zvýšila poptávka po obchodování na Ukrajině a v Bělorusku. Současně se vývozci více obracejí na asijské trhy, hlavně na Kazachstán, Indii, Vietnam, Turecko a Čínu. Tyto závěry ukázalo šetření Svazu průmyslu a dopravy ČR mezi členskými firmami.

 

HSBC GRANT na podporu exportu je projekt financovaný soukromou sférou určený na konkrétní a dlouhodobou podporu českých firem, které aktivně exportují své zboží a služby. Principem projektu je otevřená grantová soutěž: udělují se dva granty, každý ve výši 500.000 Kč, obchodní a právní know-how pro cílovou destinaci obchodu a mediální pokrytí.

 

O HSBC

HSBC Bank plc otevřela svou českou pobočku v květnu 1997. Poskytuje služby firemního bankovnictví pro korporátní klienty se zaměřením na mezinárodní obchod a zahraniční transakce. Kromě bankovních operací zahrnují služby české pobočky HSBC správu peněz, financování provozního kapitálu a investic, akviziční financování, projektové a exportní financování, devizové obchody, řízení úrokového rizika a faktoring. Prostřednictvím své mezinárodní sítě poskytuje HSBC celou škálu finančních služeb včetně investičního a privátního bankovnictví.

 

Výrobní HSBC PMI® pro Českou republiku

Výrobní PMI® pro Českou republiku od HSBC je založen na údajích získaných z měsíčních dotazníků od nákupních manažerů zhruba 250 průmyslových podniků. Panel je rozvrstven zeměpisně a podle Mezinárodní standardní průmyslové klasifikace (ISIC) na základě příspěvku českému HDP. Výsledky průzkumu odrážejí případné změny v současném měsíci v porovnání s předchozím na základě dat shromážděných v polovině měsíce. U každého ukazatele výsledek ukazuje procentuální počet daných odpovědí, čistý rozdíl mezi počtem odpovědí „vyšší/lepší” a „nižší/horší” a difúzní index. Tento index je souhrnem kladných odpovědí plus polovina těch, které značí stav „beze změn”.

Index nákupních manažerů (PMI) je smíšený index založený na pěti individuálních indexech, které mají  následující váhy: nové zakázky – 0,3, celková výroba – 0,25, zaměstnanost – 0,2, lhůty dodávek od dodavatelů – 0,15, nakoupené zásoby na skladě – 0,1, přičemž Index lhůt dodávek je obrácen tak, aby se pohyboval ve srovnatelném směru.

Difúzní indexy mají vlastnosti vedoucích ukazatelů a jsou výhodným souhrnným prostředkem identifikujícím  převažující směr změny. Index, který dosáhne hodnoty nad 50 vyjadřuje u této proměnné celkový růst, index pod 50 ukazuje na celkový pokles.

Společnost Markit po první publikaci neupravuje základní data, ale čas od času může podle potřeby upravit činitele sezónních korektur, což ovlivní řady sezónně očištěných údajů. Historická data bez sezónních úprav, prvně publikované sezónně upravené série a následně upravená data jsou od Markitu k dispozici předplatitelům. Kontaktujte Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Mostýn Milan
/
kategorie Tiskové zprávy
zpět