Zaměstnance motivují manažeři nejčastěji bonusy

  V rámci nominací soutěže Manažer roku, spoluvyhlášené Svazem průmyslu a dopravy ČR, proběhl výzkum mezi loňskými finalisty.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Konec roku je spojován s dobou vánočních firemních večírků, které by zaměstnancům měly dodat energii a motivaci do nového pracovního roku. Jak ale dále čeští manažeři své zaměstnance motivují? Na tuto otázku odpověděl průzkum vyhlašovatelů soutěže MANAŽER ROKU mezi finalisty loňského ročníku, z něhož vyplynulo, že pro motivování svých zaměstnanců využívají manažeři nejvíce bonusů či systémového odměňování (33 %). Druhým nejčastějším motivačním nástrojem je přímo zaměstnanecká sebemotivace (29 %).

 

Do bonusů, které svým zaměstnancům firmy nabízejí,patří podle průzkumu hlavně roční/měsíční hodnocení výkonu a úprava mezd, kulturní a vzdělávací firemní meetingy/akce, výuka cizích jazyků, příspěvky na stravu, pojištění, rekreace.

 „Zaměstnanci naší firmy jsou motivováni několika stupni, a to zejména hospodařením firmy samotné, obraty, zisky jednotlivých časových horizontů a pracovní morálkou. V ročním zhodnocení jsou následně udělovány roční prémie a bonusy dle hodnocení pracovní morálky a výkonnosti. Je nutné dodat, že vývoj společnosti není pouze v rukou managementu, ale je to zásluha všech zaměstnanců firmy. Síla řetězce se posuzuje podle všech článků,“ uvedl Petr Hobža, obchodní a výrobní ředitel rodinné firmy Strážnické brambůrky, loňský finalista soutěže MANAŽER ROKU.

„Základem je poměrně standardní bonusový systém. Prémie tvoří část mzdy zaměstnanců, k tomu obvyklé stravenky, 5. týden dovolené. Také platíme zaměstnancům dvě vyučovací hodiny angličtiny týdně, po pracovní době. Oblíbený je společný oběd nebo večeře za rekordní měsíc. Většinou si jednou za rok rovněž dopřejeme team building spojený se školením, zaměřeným na něco, co by nám pomohlo něco zlepšit ve firmě, nebo u každého z nás. Jeho téma vybíráme obvykle hlasováním. Neméně důležitou součástí je již zmiňovaná výborná atmosféra v týmu – otevřenost, vstřícnost, vzájemné naslouchání a respekt. Chodíme do práce rádi,“ řekl Jiří Husák, loňský finalista soutěže MANAŽER ROKU 2013 a ředitel společnosti Somfy spol. s.r.o. Praha.

sebemotivaci zaměstnanců používají manažeři především: 

  • pracovní morálku
  • transparentnost zisku firmy
  • firemní kulturu s možností seberealizace
  • inovace a kreativitu firmy
  • týmovou práci, empatii a respekt
  • zpětnou vazbu
  • mimopracovní aktivity
  • přátelskou atmosféru

 

„Jsem vizionář a dokážu se zapálit pro věc a žhnu natolik, že zapálím i ostatní. Takže určitě motivuji osobním příkladem. Nejdůležitější je dosáhnout u pracovníků ztotožnění s firmou, značkou, s  produktem a využít přirozené soutěživosti, kterou je nutno nasměrovat do soutěže s konkurencí. V tom je obrovská energie! Pokud se vybije v meziútvarových šarvátkách, je vše ztraceno. Samozřejmě je nutné pracovníky motivovat i finančně, ale také jim poskytnout prostor pro seberealizaci a uznání,“ říká Karel Žďárský, majitel společnosti Farmet a.s. a vítěz soutěže MANAŽER ROKU.

Právě v tuto dobu do poloviny února probíhají nominace do ročníku, jehož vítězi budou znání 23. dubna 2015 a oceněni v pražském Paláci Žofín.

Kontakty pro bližší informace: PhDr. Milan Mostýn, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., tel.: + 420 739 452 816

O soutěži MANAŽER ROKU

Soutěž o MANAŽERA ROKU byla založena v roce 1993 jako počátek tradice hodnocení významných reprezentantů managementu v České republice. Je prezentací moderních metod firemního řízení, jejich vývoje a trendu. Umožňuje ocenit osobnosti managementu, prezentovat jejich výsledky širší veřejnosti a poukázat na jejich úlohu v rozvoji české ekonomiky.

Soutěž je veřejná, návrhy na účast v soutěži mohou podávat právnické osoby, podnikající fyzické osoby, ministerstva, svazy měst a obcí, zastupitelstva všech stupňů, banky, investiční fondy, zaměstnavatelské, podnikatelské a profesní svazy, asociace, unie, hospodářské komory, správní nebo statutární orgány firem, družstev, nominátoři (odborníci na management, účastníci minulých ročníků soutěže, profesoři vysokých škol, výkonní manažeři), případně další instituce. Zaměstnavatelské svazy, asociace, regionální hospodářské komory atd., sledující manažery v okruhu své působnosti, provedou jejich výběr na základě podmínek a kriterií soutěže. Všechny přihlášky, které budou splňovat předepsané náležitosti, budou zařazeny do soutěže. Více informací o soutěži naleznete na: www.manazerroku.cz

Mostýn Milan
/
kategorie Tiskové zprávy
zpět