"Made in Czechia" růstu exportu nepomůže

Podle SP ČR by změna znamenala rizika a bylo  by na ni nutné vynaložit příliš vysoké náklady.

3862 1

(Foto: Filip Singer/EPA) SP ČR nepovažuje název Czechia za optimální značku České republiky, která by se užívala ve světě. Vidí v jeho zavádění výrazná rizika a vysoké náklady. Politická reprezentace České republiky se oficiálně přihlásila k užívání názvu Czechia, který je ekvivalentem slova Česko a měl by být v zahraničí používán jako jednoslovný název naší země. Tento název bude zanesen v oficiální databázi OSN.

 Podle SP ČR zavádění nového názvu a tím i značky „Made in Czechia“ není záležitostí, která by zvýšila konkurenceschopnost země. „Nevidím to jako prioritu, která by pomohla naší konkurenceschopnosti a našim exportérům. Obávám se, že podobných témat se v předvolebním období objeví řada,“ uvedl prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák.
 

Zavádění nové značky, která by vešla globálně do povědomí, je dlouhodobý proces. V řadě zemí se dosud nevžil ani název Česká republika, stále zde rezonuje název Československo. Řada firem se v některých zemích a regionech setkala s tím, že „Made in Czechoslovakia“ je nadále fungující značkou, která řadu zahraničních partnerů zaujme.

Svaz poukazuje na skutečnost, že každá změna názvu a její uvedení do praxe je velmi nákladnou záležitostí. Navíc v počátečním období může působit zmatek a může ohrožovat marketing produktů.
 

SP ČR upozorňuje na to, že název Czechia by mohl spíše zůstat administrativním záznamem v databázi oficiálních informací. Podle SP ČR to, zda bude název Czechia využit při označování zboží a služeb českých firem, je na rozhodnutí každého subjektu.

Tisková zpráva ke stažení zde.

Kateřina Pavlíková
/
kategorie Tiskové zprávy
zpět