"Made in Czechia" růstu exportu nepomůže
Podle SP ČR by změna znamenala rizika a bylo by na ni nutné vynaložit příliš vysoké náklady.
(Foto: Filip Singer/EPA) SP ČR nepovažuje název Czechia za optimální značku České republiky, která by se užívala ve světě. Vidí v jeho zavádění výrazná rizika a vysoké náklady. Politická reprezentace České republiky se oficiálně přihlásila k užívání názvu Czechia, který je ekvivalentem slova Česko a měl by být v zahraničí používán jako jednoslovný název naší země. Tento název bude zanesen v oficiální databázi OSN.
Zavádění nové značky, která by vešla globálně do povědomí, je dlouhodobý proces. V řadě zemí se dosud nevžil ani název Česká republika, stále zde rezonuje název Československo. Řada firem se v některých zemích a regionech setkala s tím, že „Made in Czechoslovakia“ je nadále fungující značkou, která řadu zahraničních partnerů zaujme.
SP ČR upozorňuje na to, že název Czechia by mohl spíše zůstat administrativním záznamem v databázi oficiálních informací. Podle SP ČR to, zda bude název Czechia využit při označování zboží a služeb českých firem, je na rozhodnutí každého subjektu.
Tisková zpráva ke stažení zde.
- Kateřina Pavlíková
- /
-
kategorie Tiskové zprávy