Díky novému konceptu oslovil veletrh EDUCA WEEK tisíce lidí

Veletrh vzdělávání a pracovních příležitostí EDUCA WEEK 2021, který se uskutečnil ve dnech od 11. do 17. října 2021, mimo jiné i pod záštitou Svazu, je již minulostí. Výjimečný 15. ročník přinesl nový koncept, díky kterému EDUCA oslovila více jak 22 tisíc návštěvníků.

Educa Week Liberec 2021

Zaměření na všechny věkové kategorie mělo velký úspěch a poprvé v historii veletrh probíhal nejen v Home Credit Areně, ale i po celém kraji. Letošní EDUCA WEEK trval sedm dní a byl rozdělen na části podle jejich zaměření. Již tradičně slavila úspěch stěžejní část EDUCA WEEKU, a to EDUCA EXPO, kterou za tři dny navštívilo neuvěřitelných 16 tisíc návštěvníků. Po loňském ročníku, který vlivem pandemie probíhal pouze na online platformě, byl zájem firem a škol o prezentaci na EDUCA EXPO obrovský. „Nový formát EDUCY se ukázal jako správný krok. Návštěvnost překonala naše očekávání. I přes stále platná určitá omezení ve vztahu k pandemii, je vidět, že „fyzická“ EDUCA lidem chyběla,“ zhodnotil po sobotním uzavření bran veletrhu Lukáš Přinda, ředitel pořadatelské společnosti SFM Liberec s.r.o.

Vzhledem k široké nabídce prezentací byla EDUCA EXPO rozdělena na část EDUCA EXPO ŠKOLY a na EDUCA EXPO FIRMY/BUSINESS. V kategorii TOP FIRMA zvítězila společnost DENSO MANUFACTURING CZECH s.r.o. a v kategorii TOP ŠKOLA byla vyhlášena Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského 300, příspěvková organizace. EDUCA VISIT nabídla studentům možnost nahlédnout přímo do zázemí vybraných firem a získat představu o konkrétních pracovních pozicích nebo o nárocích a požadavcích ze stran firem na studenty. Studenti tak blíže poznali např. makro Cash & Carry ČR s.r.o., DENSO MANUFACTURING CZECH s.r.o. nebo společnost DGS Druckguss Systeme Liberec s.r.o.

Součástí byla dvoudenní serie setkání významných společností přímo se žáky základních škol, kterou již každoročně organizuje Redionální zastoupení Liberec. Ve čtvrtek se žákům představil VÚTS, Krajská nemocnice Liberec a ABB, v pátek UCT Fluid Delivery Solutions, DGS Druckguss Systeme a ZF Automotive Czech s.r.o. Cílem bylo s žáky pohovořit o tom, jaké profese jsou pro dané společnosti z dlouhodobého hlediska potřebné, jací absolventi se u nich uplatní, zda mohou školy přijít na exkurzi či nabídka jiné spolupráce. Každoročně je o tuto akci velký zájem.

EDUCA WEEK se věnoval nejen zájemcům o pracovní nabídky a studentům, ale také těm nejmenším, a to v rámci programu EDUCA KIDS. Pro děti byly připraveny zábavně vzdělávací aktivity, které měly za cíl přiblížit jim vzdělávaní atraktivní formou. Více než 1000 návštěvníků si vybralo právě EDUCA KIDS, přičemž měli možnost navštívit až 30 událostí připravených speciálně pro děti včetně využití slev a volných vstupů u partnerů programu. Reportáže z jednotlivých dnů veletrhu, rozhovory se zajímavými hosty nebo nahlédnutí do zákulisí příprav přinesla sekce EDUCA NEWS. V rámci jednoho týdne pro vás bylo připraveno 30 reportáží, na kterých se podílely 4 reportážní týmy – Dětská Televize Liberec, televize RTM plus, Doctrina – Podještědské gymnázium a Vertical Production s.r.o. Pro tu část zájemců o EDUCA WEEK, kteří se nemohli stát přímou součástí veletrhu, byla určena sekce EDUCA ONLINE.

Na webových stránkách veletrhu jsou i nadále k dispozici informace o studiu, vzdělání a přijímacích zkouškách, ale i pracovních příležitostí a projektů, a to až do 1. 3. 2022. Úspěšný EDUCA WEEK 2021 se s námi rozloučil, ale další ročník neméně unikátní a inspirativní nás čeká.

kategorie Svaz v regionech
zpět