Podání žádosti - Režim zvláštního zacházení pro kvalifikované zaměstnance z Ukrajiny

Na jednání vlády ČR dne 27. července 2016 byla schválena Koncepce navýšení personálních kapacit Ministerstva zahraničních věcí, konkrétně na Generálním zastupitelství ve Lvově, což umožní vyřízení vyššího počtu žádostí o zaměstnanecké karty pro ukrajinské občany (navýšení o 3.800 žádostí ročně). Koncepce zakotvuje Režim zvláštního zacházení pro kvalifikované zaměstnance z Ukrajiny (dále jen „Režim“).

V případě zájmu o zaměstnanecké karty pro tyto zaměstnance – cizince (jedná se o pracovní pozice, které jsou zařazeny do hlavních tříd (CZ – ISCO) 4 – 8 v oblasti výroby, služeb nebo ve veřejném sektoru) musí zaměstnavatel požádat jednoho z garantů (SP ČR, HK ČR, AMPS, KZPS, Agentura CzechInvest) o jeho zařazení do „Režimu“.

Dokumenty potřebné k žádosti o vystavení zaměstnanecké karty naleznete na  Zaměstnanecká karta.

Jednou z podmínek, kdy zaměstnavatel může požádat o zařazení do Režimu je, že podniká na území ČR minimálně 2 roky a je minimálně po tuto dobu daňovým poplatníkem, plátcem zdravotního a sociálního pojištění a má vyrovnány všechny závazky vůči státu. Další nebytnou podmínkou je předchozí nahlášení volného pracovního místa do evidence na Úřadu práce a splnění dalších podmínek (viz. přílohy).

Kontaktní osobou v této věci za Svaz průmyslu a dopravy ČR je:
Mgr. Tereza Hejlová, Sekce zaměstnavatelská
Telefon: 225 279 303
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Kontaktní adresou pro podání žádostí, dotazů a vyřízení s tím související administrativy:
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Další informace naleznete na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu







Tereza Hejlová
/
kategorie Právní infoservis
zpět