Stanovisko k návrhu rozpočtu SFDI na rok 2025 SP ČR žádá potvrzení, že výše rozpočtu SFDI vystačí na všechny plánované akce v roce 2025. Zároveň žádáme o navýšení rozpočtu na roky 2026 a 2027. 26.9.2024
Stanovisko k novelám zákonů o civilním letectví a o podporovaných zdrojích energie (ReFuelEU) SP ČR navrhuje zpřesnění určení povinných osob a dalších ustanovení v souladu s nařízením ReFuelEU. Zároveň navrhujeme nezvyšovat navrhované pokuty. 20.9.2024
Stanovisko k návrhu Hospodářské strategie České republiky Strategie musí být jasná, stručná, srozumitelná s jasně vymezenými prioritami, kterými se všichni aktéři budou řídit a které budou zohledněny ve všech krocích vlády. 3.9.2024
Stanovisko k novele nařízení vlády o výši sazeb mýtného (2024) SP ČR v rámci navýšení sazeb mýtného od roku 2025 upozorňuje na zvyšování nákladů silničních dopravců, které se promítnou do cen. Zároveň navrhuje možnost využití dodatečně vybraných prostředků ze silniční nákladní dopravy na dekarbonizaci silniční nákladní dopravy. 2.8.2024
Stanovisko k přípravě Rychlých spojení Morava metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru PPP SP ČR podporuje co nejrychlejší i nejefektivnější výstavbu dopravní infrastruktury, v tomto případě železniční. Naše připomínky míří směrem ke zvážení dalších alternativ financování, a zároveň k možnému vhodnějšímu rozdělení rolí v rámci projektů PPP. 26.7.2024
Stanovisko k nové aktualizaci NAP Čistá mobilita (2024) SP ČR podporuje novou aktualizaci NAP CM. Zároveň navrhuje doplnění možnosti podpory kombinované dopravy a železniční nákladní dopravy a zohlednění paliv potřebných pro plnění REDIII. SP ČR také navrhuje posílit důraz na technické vzdělávání a chemii. 13.6.2024
Česko na křižovatce 2: Potřebujeme dlouhodobou vizi ČR potřebuje novou vizi, aby mohla dlouhodobě patřit mezi nejúspěšnější státy světa. 13.6.2024
Stanovisko k novele zákona o silniční dopravě (2024, poptávková doprava) SP ČR podporuje institut poptávkové dopravy, zároveň je však třeba řešit koordinaci dopravních potřeb a zamezit negativním dopadům. 30.5.2024
Průzkum SP ČR: 20 let v EU vidí firmy jako velké plus pro byznys Podniky ale vidí i prostor, kde by se EU mohla zlepšit, ukázal průzkum SP ČR. 9.4.2024
Stanovisko k Plánu autonomní mobility do roku 2025 SP ČR podporuje vytvoření Pánu autonomní mobility. Zároveň navrhuje úpravu terminologie, aktualizaci popisu postupu analýz a předložení návrhu legislativních změn vládě do poloviny roku 2024. 8.3.2024
Svaz uplatnil připomínky k Politice ochrany klimatu V dokumentu dle názoru SP ČR chybí řešení pro oblast odpadového hospodářství, vhodné je šířeji doplnit i vodíkové hospodářství, oblast CCUS, odkazy na dílčí národní strategie. 1.3.2024
Stanovisko k novele zákona o poštovních službách (2024) SP ČR připomínkuje nově vznikající povinnosti subjektů, zaměřuje se také na některé nesrovnalosti v procesu reklamace a stanovení některých lhůt. 12.2.2024
České dráhy a ORLEN Unipetrol ve spolupráci s Výzkumným ústavem železničním a Pesou budou testovat bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů České dráhy začnou v nových motorových jednotkách řady 847 dodávaných společností PESA testovat motorovou naftu se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO). Partnerem tohoto projektu pro oblast výzkumu a dodávky paliv je společnost ORLEN Unipetrol. 2.1.2024
Stanovisko ke Koncepci nákladní dopravy 2024-2035 SP ČR navrhuje opatření na podporu jednotlivých dopravních módů, jakož i kombinované dopravy. Nutné je jasně podpořit pořizování nízkoemisních vozidel i výstavbu a modernizaci železniční infrastruktury. 14.12.2023
České firmy na misi s prezidentem prohloubily obchodní vztahy v Itálii Tři desítky zástupců firem a organizací zamířily s podnikatelskou misí SP ČR do Říma a Milána. 7.12.2023