Priority a požadavky SP ČR v oblasti dopravy nalezenete zde.

 

Připomínky Svazu k Východiskům Národního plánu obnovy

Cílem musí být primárně zajištění obnovy a odolnosti hospodářství vůči budoucím krizím a k tomu by prostředky měly být primárně využity. Požadujeme navýšení finančních prostředků určených pro průmysl a podnikatelský sektor, který bude čelit všem výzvám a regulacím. Důležitá pro posouzení výše alokací pro jednotlivé oblasti je také matice všech dostupných a připravovaných nástrojů podpory, nejen Národního plánu obnovy. Nedostatečná je alokace například na přímou digitální transformaci firem. Zároveň je nutné udržet alokaci u komponenty výzkumu a vývoje v podnicích a zavádění inovací do podnikové praxe.

Stanovisko k novele zákona o civilním letectví

Novela zákona má za cíl implementovat novou evropskou legislativu. Jde například o aplikaci požadavek na změnu ověřování spolehlivosti a zajištění schopnosti reagovat na změnu statusu dané prověřované osoby v průběhu času, což nelze než uvítat. Bohužel vybraná národní forma implementace pouze zvyšuje administrativní zátěž a neuvažuje o jiných způsobech provedení.

Stanovisko k Dopravní politice ČR pro období 2021 - 2027

Svaz požaduje stabilizaci financování dopravní infrastruktury a větší podporu rozvoje alternativních paliv a související infrastruktury na silnici a i železnici, zavádění zabezpečovacího systému ETCS, řešení problematiky vodní dopravy, nutnost investic do obnovy vozového parku či zohlednění nových trendů v silniční dopravě (MaaS, autonomní řízení).

Informační web k dopravním omezením napříč Evropou

Evropská komise na svém webu shromažďuje dopravní opatření a omezení jednotlivých států EU a dalších států Evropy, která byla zavedena jako reakce na pandemii koronaviru pro přeshraniční dopravu a převoz zboží. Web je v anglickém jazyce.

Stanovisko k návrhu zákona o podpoře nízkoemisních vozidel

Dle SP ČR by se zákon např. měl vztahovat i na silniční vozidla kategorie SS, zároveň by ale měla být zavedena výjimka pro vozidla určená k odstraňování poruch sítí elektrického vedení. Dále nám chybí obdobná podpora pro bezemisní železniční dopravu.

OP TAK - přehled priorit dotací pro podnikatele

 
Nejdůležitějším dotačním programem pro podnikatele bude v letech 2021 až 2027 Operační program Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Novou prioritou bude nakládání s vodami, posílí i význam digitalizace podniků.