Priority a požadavky Svazu průmyslu a dopravy ČR v oblasti stavební legislativy, investičního prostředí a podpory investic naleznete zde

 

Nový OPIK informuje o přípravě nového operačního programu

Šestnácté číslo časopisu přináší informace o výzvě v programu podpory Potenciál. Dále vyhodnocuje vybrané výzvy z prioritní osy 3 a 4. V metodických rubrikách seznamuje čtenáře, jak se připravit na kontrolu velikosti podniku. Především však představuje práce na novém Operačním programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost 2021–2027.

Stanovisko k Návrhu Dohody o partnerství v programovém období 2021–2027

SP ČR v připomínkách žádá, aby Dohoda umožnila co nejširší možnosti podpory a k omezení, pokud budou důvodná, docházelo případně až v jednotlivých OP a výzvách. Zároveň žádáme, aby Dohoda reflektovala poslední vývoj v nastavení jednotlivých operačních programů. Cílem SP je, aby Dohoda neomezovala možnosti podpory a aby se prioritami nového programového období byla podpora transformace na nízkoemisní hospodářství, podpora výzkumu a vývoje a podpora digitalizace.

Stanovisko ke Strategii rozvoje kulturních a kreativních odvětví pro roky 2021-2025

Kulturní a kreativní sektor se proměnil z oblasti považované za neziskovou a závislou na dotacích na motor ekonomického růstu vyspělých států, který inspiruje další ekonomické sektory a přináší velkou přidanou hodnotu. Svaz průmyslu považuje kulturní a kreativní odvětví za jeden z nejvíce dynamicky se rozvíjejících sektorů ekonomiky na světě. Bohužel v jeho podpoře ČR zaostává.

Podpora dle Dočasného rámce může být vyšší a delší

Evropská komise vyhověla požadavku České republiky a několika dalších členských států a 28. ledna 2021 rozhodla o páté změně tzv. Dočasného rámce, na jehož základě jsou schvalována opatření veřejné podpory určená na boj s důsledky koronavirové pandemie.

Čtrnáctý OPIK informuje o posledních otevřených výzvách OP PIK

V tomto čísle časopisu ministerstva průmyslu se dozvíte o posledních výzvách programu OP PIK (Operační program Podnikaní a inovace pro konkurenceschopnost) v oblasti výzkumu, vývoje a inovací a energetiky, nejčastějších obecných chybách žadatelů a o mnoha dalších užitečných informacích.

Stanovisko ke Koncepci městské a aktivní mobility 2021-2030

Svaz upozorňuje, že restriktivní přístup koncepce je potřebné nahradit podpůrným opatřením / protiopatřením. Automobilová doprava je v dokumentu považována víceméně za jednu kategorii IAD se všemi souvisejícími negativy, tedy prakticky bez reflexe nastupující elektromobility, která negativní externality částečně řeší. Zároveň je nutné více zohlednit problematiku železnice.